5 posts categorized "komunita"

30/09/2015

Čím méně fanoušku, tím lépe

Často způsobujeme překvapení, když značky konfrontujeme s reálným profilem jejich fanouškovské základny. Historie aktivit českých značek na Facebooku přitom bývají podobné.

  • Na začátku bylo uvědomění, že by bylo dobré také být na Facebooku, když je tam tolik lidí a zákazníků.
  • Jenže co pak dál? Stránka buď nikoho nezajímala, nebo aspoň odezva jejích aktivit nesnesla srovnání s tradiční ATL komunikací, která přece oslovuje sta tisíce a miliony zákazníků.
  • Musíme proto někde sehnat fanoušky. Budeme mít hodně fanoušků, budeme mluvit k hodně lidem. Přichází zlatá éra klikacích soutěží, různých zbytečných aplikací a stránek typu Miluju vstávání, mazlení, pivo atd., které fanoušky prodávaly.
  • Stránka značky má tedy fanoušky, ale ke zděšení marketingového oddělení je vůbec nezajímá, co stránka na Facebooku říká. K čemu nám tedy jsou fanoušci? Logický vývod zní, nejde o fanoušky ale dosah naší komunikace (reach).

 

Toxic3

 

  • A tak přichází další zlatá éra, tentokrát ladění postů. Postujte v pět večer, nejlépe v úterý, přidávejte fotografii, dosah Vašeho postu se zvedne o 3 procenta, když přidáte na konec vykřičník a dokonce o 4,3 %, když otazník. Sledujte, které Vaše posty získávají nejlepší odezvu a podle nich uzpůsobte svou ostatní komunikaci.
  • Značky se tak naučily udržovat jakž takž přijatelnou míru zásahu, kterou jim Facebook postupně nemilosrdně snížil na jednotky procent. Navíc se ukázalo, že aby si značka zachovala přijatelný dosah, musí k té amorfní základně svých fanoušků mluvit o lecčems, hlavně ne o sobě.

Pro komunikaci na Facebooku hned z několika důvodů platí, že čím méně fanoušků, tím lépe.

Chcete-li, aby Vaší značce stránka k něčemu byla, nebojte se nevhodné fanoušky škrtat. Čím méně má stránka fanoušků, tím proporciálně vyšší je neplacený dosah jejích postů. Zamýšlejte se, komu je konkrétní post určen a omezte jeho dosah na určitou skupinu. Zkuste svou komunikaci na Facebooku cílit na ty, kdo přirozeně navštěvují Vaše webové stránky. A hlavně, nespoléhejte se na Facebook, jeden zákazník, který Vám svěří svůj email, vydá za spousty lajků.

Jan Schmid

LK a TW

21/10/2013

Přidejte se!

V Pefect Crowd hledáme nového kolegu nebo novou kolegyni pro roli projektového a komunitního manažera.

Za přednosti považujeme především:
- samostatnost
- zkušenosti s výzkumem trhu nebo v jiném marketingovém oboru aspoň 2 roky
- zkušenost s vedením projektů
- orientaci v číslech a schopnost práce s excelem 
- intelektuální rozhled
- chuť přidávat výzkumům a projektům vlastní otisk
- zkušenost se sociálními sítěmi
- základní orientaci v kvalitativních metodách výzkumu trhu.

Můžeme nabídnout:
- inspirující zkušený kolektiv
- prostor pro samostatnost, názor, odpovědnost a možnost realizovat své profesní nápady
- služební počítač a telefon
- svobodnou pracovní dobu
- možnost se práci věnovat z domova
- pozitivní stres.

V případě zájmu se prosím ozvěte na jan.schmid@perfectcrowd.com.

Vstup do PC 2


07/05/2010

Neil Perkin o komunitách

příspěvek od Martina Šlechty

V pátek 30. dubna jsme v rámci seriálu workshopů Londýn v Praze   přivítali v Long Tale Café   Neila PerkinaNeil se dlouhodobě zabývá sociálními médii a jejich využitím v marketingu a tímto tématem tak logicky navázal na předešlé semináře.

Velmi dobře se mu daří shrnout současný vývoj a směřování jak práce s internetem, tak i marketingu celkově. Celou páteční prezentaci  dává  k dispozici a sám se tak stává dobrým příkladem pro tyto nadcházející trendy, o kterých mluví.

Neil Perkin for London in Prague

View more presentations from Perfect Crowd.

Neil říká, “V minulosti byl člověk tím, co měl; dnes je tím, o co se podělí s ostatními.” Časy, kdy si společnosti pečlivě střežily vše, co měly, jsou pryč. Neil a jemu podobní své myšlenky volně sdílí, a díky tomu získávají daleko více, než kdyby si je nechali pro sebe a pár vyvolených.

Z pohledu firmy se tedy dnes principy komunikace převrací úplně naruby. Během posledních 50 let jsme (asi kvůli fascinaci televizí) zapomněli, v čem jsou lidé skutečně dobří – v socializování – a až dnes díky mediální decentralizaci, kterou internet přinesl, si všímáme, jaký význam sociální faktor má. “Pro lidi je zkrátka zábavnější, když se můžou zapojit s ostatními,” říká Neil.

Úlohou značky už není jen vypustit do světa informace a očekávat od lidí pozornost, ale vedle obsahu nabídnout také nástroje, díky kterým budou moci lidé sami přijít s obsahem, a také vzájemně komunikovat mezi sebou. Grant MacCraken, profesor na MIT, dokonce navrhuje dívat se na člověka jako na “multipliera”, místo “consumera”. To by podle něj “nás marketéry povzbudilo k tomu, abychom povzbuzovali lidi k dotváření značky (výrobku atd.) podle jejich vlastního pohledu.” Tomuto přístupu dává velmi konkrétní rysy John Kearon, host předešlého Londýnu v Praze. “Lidé totiž chtějí mít vztah se značkou, který pro ně něco znamená,” říká.

Kouzelné slovo "komunita"

Neilova prezentace ale hlavně směřovala k pochopení komunit, co znamenají a jak s nimi pracovat.  Vedení komunity je podle něj jako řídit vesnici. Ve skutečnosti ji nemůžete řídit, ale spíše přicházet se způsoby, jak jejím členům pomoci dostat se tam, kam směřují.

Narazil zde na jednu důležitou věc, a sice že je (nejen) v komunitách potřeba naslouchat. “Je to jako když přijdete do baru, začnete se s někým bavit a v půlce jeho řeči se beze slova otočíte a odejdete. To je hrubé,” říká.  Může to znít jako samozřejmost, ale mám pocit, že poslední dobou jsou třeba na Facebooku všechny možné značky. Kolik z nich tam ale přišlo, protože se prostě chtěly bavit s lidmi, a kolik jich tam je, protože tam jsou teď všichni, a “je to zadarmo”? Snad je to proto, že mnohé firmy jsou z nástrojů webu 1.0 zvyklé sledovat krátkodobé ukazatele. Narozdíl od nich ale “je těžké měřit nějaké efekty plynoucí ze vztahu s lidmi po třech měsících,” říká Neil.

Jako příkladný komunitní projekt nám uvedl americký Local Motors. Daleko přínosnější než tu popisovat v čem spočívá bude, když se podíváte na video, které nám Neil pouštěl:

Tato komunita přehodnotila celý process, jakým vznikají auta. Z videa je jasně patrná vášeň, kterou pro auta John Rogers, CEO Local Motors, má. Právě tato vášeň je také tím, co komunitu – společnosti lidí – žene kupředu. “Značky jsou totiž o příslibu a tito lidé dávají příslib sami sobě,” říká Neil Perkin.

 

03/01/2010

Ryba ve vodě: (další) cena za design pro Honzu Šabacha

Z ceny pro Honzu od Reddot máme radost. Pokud si chcete prohlédnout další Honzovy práce klikněte sem

Screen shot 2010-01-03 at 2.26.28 PM

23/05/2009

Cena pro rybuvevode.cz

" Na slavnostní ceremonii byly v neděli 17. května 2009 v Curychu uděleny ceny prestižní soutěže evropského grafického designu ED Awards .... Stříbrnou medaili za logo Ryba ve vodě obdržel Jan Šabach z rukou porotkyně a šéfredaktorky českého časopisu Typo Lindy Kudrnovské.." píše font.cz

HonzaSabachrybavv

Rybavevode.cz je (zatím uzavřené) diskusní fórum a náš výzkumný projekt. Z ceny pro Honzu Šabacha máme ohromnou radost. 

Rvv cena

http://www.ed-awards.com/index.php?option=com_easygallery&task=category&cid=304&Itemid=631