3 posts categorized "socialinfluence"

23/06/2014

Identifikace názorových vůdců a propojovatelů na LinkedIn

LIP_HR_pozvanka_230614

17/10/2010

Sociální postrkování

Znáte cedulky z koupelen hotelů, které nás nabádají používat víckrát stejný ručník, abychom chránili životní prostředí? Bývá na nich často obrázek s usměvavým delfínem. Navzdory delfínovi nemají cedulky velký dopad na naše chování. Dopad zvýšíte - o 20% - tím, že na cedulku napíšete "75% lidí v tomhle hotelu použilo víckrát stejný ručník." A o 33%, když napíšete: "75% hostů, kteří bydleli v tomto pokoji použilo víckrát stejný ručník." (Goldstein)

Od morálních apelů a obrázků s delfíny se lze lépe distancovat, než od toho, co dělají lidi kolem - čím blíž nám jsou, tím hůř, vlastně líp. Ti druzí jsou nejen peklo, ale i nejúčinnější marketingový nástroj.  

Chce to méně okouzlení obrázky (nejen delfínů) a více postrkování těmi druhými nebo skrze ně. 

Nudge_home

 

 

25/05/2009

Mark Earls: jak se věci šíří

Krátká upoutávka na workshop s Markem, který se uskuteční přesně za týden:

Mark na projektu "Herd" spolupracuje s Dr. Alexem Bentleym, profesorem antropologie z Durham University. 

Pro nás, v marketingu a výzkumu, je  asi klíčové rozlišit, do jaké míry můžeme  skutečně dané chování ovlivnit...Věci se často, ačkoli je nám to nemilé, prostě dějí a šíří, aniž by fungovaly podle dnes už učebnicových mechanismů zahrnujících "influencers" apod. Jo, a ještě je dobré mít kvalitní výrobek. Pokud ho člověk nemá, pak udělá nejlépe, utratí-li mediální rozpočty na TV Nova. Dokud to jde.

 

Pokud se chcete dozvědět víc o principech sociálního ovlivňování, připojte se k nám 1.6. 2009 - v Long Tale Café. Link na registraci je tady:

Nebo přes Facebook: 
A ještě program na příští pondělí: 
  • 9.30 káva 
  • 9.45 – 12.30 Principy „social influence“ a stádního marketingu, teorie a praxe – Mark Earls 
  • 12.30-13.30 oběd
  • 13.30 – 16.00 „Insight Activator“, pod vedením Marka Earlse a inspirovaný ranní přednáškou. Společně si vyzkoušíme principy "social influence" na konkrétních příkladech, které se po skončení workshopu budeme snažit uvést do reálného života 
  • 16.00 – káva nebo jiné nápoje a networking….