Chris Andreson (autor knihy "Long Tail") z Wired mluví o tom, jak internet transformuje všechno, čeho se dotkne…V novém, transformovaném světě, kde dominuje Google, jsou věci pro lidi prostě zadarmo. Nebo alespoň ty základní věci, což je "freemium model" Skypu nebo přístup, který zvolili Radiohead pro prodej svého posledního alba In Rainbows (za download zaplatí každý, kolik uzná za vhodné – a za prémiové balení In Rainbows zaplatíte 60 dolarů).

Nevím, do jaké míry lze na základech příkladů, které Andreson používá, dělat obecně platné závěry pro vývoj ekonomiky. Myslím ale, že "gift economy" je silný kulturní koncept – Google a spol. zvyšují naše očekávání a firmy a značky by měly hledat cesty, jak nabídnout hodnotu a službu, která nebude zákazníky nic stát.  A pokud říkáme "zadarmo", měli bychom (jak Anderson správně zdůrazňuje) mluvit skutečně o "0 Kč" ne o "1 Kč" nebo jiných minimálních poplatcích.