The-10-big-stories-you-probably-missed-this-week

Nálada ohledně průzkumu volebních preferencí ve společnosti odráží stav, který odpovídá náladě potenciálních voličů z české politiky obecně. Dotazovaní respondenti odpovídají neochotně na otázky vlastních politických preferencí. Sami často ani nevědí, zda k volbám půjdou, na tož koho v nich budou volit. Výsledkem jsou rozdílné hodnoty mezi jednotlivými průzkumy, které ještě více posilují skepsi veřejnosti k podobným průzkumům.

V Perfect Crowdu věříme, že v každém se může ukrývat nápad pro obohacení značky nebo produktu, a v každém z nás je kus společenského pozorovatele, sociologa. Tento pohled jsme se snažili uplatnit v průzkumu volebních preferencích:

místo, abychom zjišťovali individuální volební preference a snažili se nákladně vytvářet vzorek české volící populace, budeme považovat respondenty za společenské pozorovatele, experty, kteří se snaží co možná nejpřesněji odhadnout volební výsledek.

Budeme se ptát každého, kdo bude mít zájem se výzkumu účastnit. Využijeme v zahraničí ověřeného poznatku, že odhady volebních výsledku od velkého počtu aktérů, jsou podobně přesné, jako jsou trhy při stanovení ceny na základě poměru nabídky a poptávky. Věříme, že naše výsledky budou přesnější, než bude většina předvolebních průzkumů – ale to se teprve ukáže, až výsledky zveřejníme. Projekt proběhne ve 2 vlnách: výsledky 1. vlny zveřejníme 27.9.; výsledky 2. vlny pak v polovině října 2013. Pokud budete mít o metodologii a výsledky našeho průzkumu zájem, budeme rádi, když nám dáte vědět.

Jan Schmid a Jaroslav Cír, Perfect Crowd

Jan.Schmid@perfectcrowd.com

Jaroslav.Cir@perfectcrowd.com